Amit a szórólapozásról tudni kell
Ezúttal a kis- és középvállalkozások egyik legismertebb, legolcsóbb és legkézenfekvőbb marketing eszközéről lesz szó: a szórólapról, a szórólapozásról.
Függetlenül attól, hogy postaládákba vagy kézbe adva végez szórólapozást, mindegyikkel elérheti a célját: új látogatót csalogatni az üzletébe, népszerűsíteni a szolgáltatását, termékét. Ösztönözni őket vásárlásra, rendelésre, a szolgáltatása kipróbálásra.
A szórólapozás konverzióját tekintve 1-2% már jónak számít, de nem ritka az 5% feletti célteljesülés sem. Minél kreatívabb egy szórólap, annál nagyobb esély van a hatékony és profitban mérhető szórólapozásnak.
Tévhit, hogy a szórólapot nem lehet célozni. Ha tudatosan választja ki a terjesztés helyét vagy (kézbe adáskor) a célzott személyeket (pl. túlsúlyos hölgyek, akik bevásárlóközpontok közelében sétálnak), akkor igen is jól célzott marketing eszköze lesz!
A szórólapozás során egyik fontos elvárás, hogy lehessen mérni az eredményeit. Ezt úgy érheti el, hogy ha a szórólap egyben kupon is, vagy felmutatása valamilyen extra kedvezményt (pl. abroncscsere esetén ingyenes tároló nejlon) kap az ügyfél. Legyen mindig valami rajta, ami miatt nem dobja el, hanem “használja”.
A szórólap egy grafikai- nyomdai végtermék, tehát a hatékonyságát tekintve figyelnünk kell a dizájnra, a tördelésre is. A túl vékony papír “gagyi” érzetet kelt. A fehér papír pedig nem tűnik ki a többi közül.
Én személy szerint egy szövegíró bevonását is javaslom, elvégre címszavakkal és egy visszautasíthatatlan ajánlattal kell, hogy éljünk. Meg kell szólítanunk a címzettet, a problémáját körbeírni, hogy magára ismerjen.
A legnagyobb sikert úgy érheti el, ha minden vevőcsoportnak külön szórólapot készít!
Hogyan jut el a célközönséghez az Ön üzenete?
A direkt erre a feladatra specializálódott cégek többféle módon juttatják el a szórólapokat az emberekhez. Ennek legelterjedtebb módja a postaládák útján történő terítés. Társasházak és lakótelepek esetében a szóróanyag gyakran nem közvetlenül a postaládákba kerül, hanem egy direkt erre a célra rendszeresített gyűjtőbe, ahonnan minden lakos saját igénye és érdeklődése szerint választhat közülük.
Egy másik módszer, amellyel nap mint nap találkozhatunk az utcán, a közterületen történő lapterjesztés. Megfelelően forgalmas helyszín kiválasztásával a módszer sokkal nagyobb hatékonyságot mutat, mint az előző. További előnyei közé tartozik, hogy szelektálható, kihez jusson el az adott szórólap, például kor, nem alapján. Hasonlóan zajlik a különböző rendezvényeken is a reklámozás e fajtája.
Amennyiben új projektjéhez szeretne Ön is szórólapot használni, forduljon hozzánk bizalommal, örömmel segítünk már a megtervezésben is!
Állunk rendelkezésére az info@textnyomda.hu e-mail címen vagy a 06-25-283-019-es telefonszámon, kérdezzen tőlünk bátran!